Vandaag zijn we gestart met kern 3.
De letters 'b' en 'd' zijn door hun gelijkende vorm voor veel kinderen een bron van verwarring. Vooral kinderen met een zwak visueel geheugen maken vaak fouten.
Daarom gaan we bij de 'b' en de 'd' de aandacht vestigen op het goed kijken naar één van de 2 letters.
Daarom gaan we bij de 'b' en de 'd' de aandacht vestigen op het goed kijken naar één van de 2 letters.
Als steun hangt in de klas de 'balletter': de 'b' van bal en van been.
In het leesboek heeft iedereen een bladwijzer met daarop het prentje als steun.
Ook in de klas hangen geheugensteuntjes om hen te helpen bij het snel vinden van de juiste letter.
In het leesboek heeft iedereen een bladwijzer met daarop het prentje als steun.
Ook in de klas hangen geheugensteuntjes om hen te helpen bij het snel vinden van de juiste letter.
Een ander hulpmiddeltje om te onthouden als er geen prentje in de buurt is, is het letten op de vorm van de mond bij het uitspreken van die letters.
b: onze mond is eerste een platte streep, dus eerst de streep dan het rondje.
d: onze mond vormt eerst een rondje, dus eerst het rondje en dan de streep.
We leerden ook de letter d schrijven.
We leerden ook de letter d schrijven. Dit is een 'ronde letter'.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten