Morgen zullen de kinderen een rekenzakje mee hebben naar huis.
Daarin zitten de getallen, de kralenketting en de getalbeelden tot en met 10.
Deze moeten de kinderen vlot kunnen herkennen en plaatsen ten op zichte van elkaar.
Wat komt voor/na ? Wat is meer/minder?
We oefenden ook voor het eerst met de rekenpennenzak van de klas.
In het eerste leerjaar leren we rekenen tot 20.
Voorlopig werken we volop aan getalbegrip tot 10.
Bij juf Petra en juf Els werkten de kinderen al goed rond de getallen, daar bouwen we nu op verder.
Vandaag oefenden we vooral op tellen en herkennen van getalbeelden en cijfers.
Voorlopig werken we volop aan getalbegrip tot 10.
Bij juf Petra en juf Els werkten de kinderen al goed rond de getallen, daar bouwen we nu op verder.
Vandaag oefenden we vooral op tellen en herkennen van getalbeelden en cijfers.
Tellen, terugtellen, tellen met sprongen, getalrij, vlot herkennen van de de getalbeelden en getallen zijn allemaal belangrijke elementen die kinderen goed onder de knie moeten hebben voor we verder gaan met optellen en aftrekken.
We zijn ook gestart met het leren schrijven van de cijfers. Gisteren schreven we de 0.
Vandaag 1, 2 en 3. De komende dagen komen alle andere cijfers aan de beurt.
We oefenden eerst met de woody's op de bank.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten